Kodėl mokyklose reikia daugiau kompiuterinio raštingumo

Kai London data recovery reikalingos dar vieniems mano pažįstamiems, nes jų paauglys sūnus netyčia sugadino kompiuterį, kyla klausimas, ko iš tiesų vaikų moko mokykloje. Kas yra tose mokyklos programose, jeigu jaunoji karta ne visada moka teisingai naudotis kompiuteriu ar kitais įrenginiais, o juos sugadinus būna būtinas sd card data recovery? Gal reikėtų peržiūrėti tą kompiuterių pamokų programą ir pagalvoti, ko iš tiesų nereikėtų ir ko reikėtų mokyti vaikus.

Lietuviška terminologija

Daug keblumų su mokyklos programomis kyla tada, kai pamatai, jog visiškai visa informacija yra lietuviška. Kalbininkai patys dažnai pripažįsta, jog tiesiog nespėja su technologijų vystymusi ir nesugeba taip greitai atitaikyti ir kalbos. Dėl to kartais atsiranda juokingai ir keistai skambančių darinių, kurie vėliau pakeičiami kitokiais. Taigi, kai mokyklose viskas apie technologijas mokoma lietuviškai, tampi uždarytas į tą nesuprantamą kalbą ir gali dažnai dėl to kažko išvis nesuvokti.

Pasenusios naujienos

Kaip žinia, mokyklose vadovėliai užsiguli nuo vienerių iki dvidešimt metų. Kai kurie vadovėliai būtinai turi būti dažniau atnaujinami, todėl vaikai arba gauna vis naujesnius, arba mokosi iš senų (nes galbūt mokykla neįperka). Vadovėlio ruošimas paprastai užtrunka porą metų, todėl net ir naujausias vadovėlis visada atsilieka nuo realybės kokia 2 metais. Kai kalba eina apie informacines technologijas, reikia pasakyti, kad tas atsilikimas tampa toks didelis, jog mokytis iš senų vadovėlių tampa beprasmiška. Nors aprašomos vienos technologijos, tačiau realybėje jau naudojamos būna kitos. Kaip pavyzdys – vadovėlyje apibūdinami virtualūs socialiniai tinklai ir minimas „frype“ tinklas, nors jis seniai sunykęs, o dabar visi naudoja „facebook“.

Daugiau praktikos

Visgi pastebėtina, kad mokyklos programose itin daug vietos užima sausa teorinė informacija. Turi tiksliai žinoti, kaipskirstomi saugumo sertifikatai, kas yra serveris, iš ko susideda motininė plokštė ir pan. Keista, kad mokoma būtent kompiuterio sandara, o ne kokio nors automobilio ar dulkių siurblio, ar mobiliojo telefono… Juk ir šiuos prietaisus naudojame itin dažnai. Tačiau panašu, kad daugiau praktikos niekas kol kas nesiūlo. Užuot kėlus praktiškus klausimus dėl duomenų saugumo, kaip elgtis, kad neištrintum svarbios informacijos iš kompiuterio, ką daryti, jeigu kompiuteris sugenda, ir pan., tenka mokytis daug teorinių dalykų, kurių pritaikymas praktikoje labai abejotinas. O dar ta teorija būna ir labai supaprastinta, todėl kartais net iškreipta, taip pat ji pasižymi ir dideliu senstelėjimu.